کانال تلگرام

عضو کانال تلگرام کتاب فارسی شوید

دانلود کتاب مهر تابان

5 فروردین 1392
۲ نظر

گفتار به‌ اینکه‌ عالم‌ صانعی‌ دارد، و پس‌ از آن‌، گفتار به‌ اینکه‌ او واحد است‌؛ از قدیم‌ ترین‌ مسائلی‌ است‌ که‌ در بین‌ مفکرین‌ نوع‌ بشری‌ بوده‌، و فطرت‌ مرکوزه در بشر آنها را بچنین‌ عقیده ‌ای‌ فرا می‌ خوانده‌ است‌. حتی‌ مذهب‌ بت ‌پرستان‌ که‌ بنای‌ آن‌ بر شرک‌ است‌؛ اگر در حقیقتش‌ دقت‌ شود معلوم‌ می ‌شود که‌ اصل‌ آن‌ براساس‌ توحید صانع‌ بوده‌، و کمک‌ کارانی‌ نیز برای‌ خود قرار می‌ داده ‌اند: «مانعبدهم إلا لیقربونا إلی‌ الله زلفی‌» و اگر چه‌ این‌ اصل‌ از مجرای‌ خود منحرف‌ شد، و بازگشتش‌ به‌ استقلال‌ و اصالت‌ خدایان‌ درآمد؛ و اصالت‌ خدا برکنار رفت‌، اما بازهم فطرت هرکس وی را به یک سمت خواهد برد. (بیشتر…)

دانلود کتاب مهر تابان

دانلود کتاب رساله الولایه

5 بهمن 1391
بدون نظر

یکى از آثار نفیس و کم نظیر علامه طباطبائى، «رساله الولایه» است که در عین اختصار و ایجاز مطالب محورى را مطرح ساخته و از رازهاى نهفته دین پرده برداشته است. این رساله ارزنده شاهکار علامه طباطبائى است! چنانکه آیت اللّه جوادى آملى آن را بهترین اثر ایشان دانسته و آیت اللّه حسن زاده آملى فرموده اند: «مائده اى آسمانى آراسته براى نفوس مستعده به نور ولایت است».
مؤلف در این رساله از «ولایه الله» و «ولى الله» شدن گفته است و کمال حقیقى انسان را در سایه پذیرش ولایت الهى امکان پذیر دانسته و چنین کسى لایق عنوان «ولى الله» مى گردد. اما چه مراحلى را باید سپرى نماید تا به آن درجه برسد و «ولى الله» به شمار آید؟! (بیشتر…)

دانلود کتاب رساله الولایه