کانال تلگرام

عضو کانال تلگرام کتاب فارسی شوید

دانلود کتاب تئاتر و کارگردانی

21 دی 1395
بدون نظر

کارگردانی تئاتر، امروزه، هنر به معنای کامل کلمه است. کارگردانی تئاتر دیگر به فراهم آوردن وسایل بازنمایی یک متن نمایشی محدود نمی‌شود، بلکه نمایش را تداوم می‌بخشد و تغییر می‌دهد و آن را آشکار می‌سازد. کارگردانی تئاتر هنر آفرینش و بازآفرینش است و محل شناخت.
قدرت گیری کارگردانان تئاتر، از یک قرن پیش در ارائه شیوه‌های پیچیده و در ابداع قالب‌های نو ریشه دارد و از سوی دیگر بر نظریه‌های مختلف پایه گذاری شده است. در نتیجه، کارگردانی تئاتر، به گونه‌ای که امروزه می‌شناسیم، بروزهای گوناگون دارد و شاید درک بعد و معنای نوآوری‌های آن ایجاب می‌کند که دریابیم برچه چیزی مبتنی است.
هدف این کتاب، که نه کتابی فنی است و نه رساله زیباشناختی و نه حتی بررسی تاریخی، همین است و در نهایت می‌کوشد تا تحول‌های عمده‌ای را مطرح کند که خصوصیات امروزی کارگردان تئاتر را به دست می‌دهد.
این کتاب با سخن گفتن از کارگردانی نمایشی معاصر و به طور کلی کارگردانی مربوط به سی سال اخیر، از توصیف یک «میراث» آغاز می‌کند و می‌کوشد تا ریشه‌های تقریباً صدساله‌ای را تجسم بخشد که تئاتر فعلی به آن حدی که تصور می‌شود از آن نبریده است. و با سخن گفتن از هنر، به تحقیقی درباره سازماندهی تئاتر در فرانسه ختم می‌شود. (بیشتر…)

دانلود کتاب تئاتر و کارگردانی