کانال تلگرام

عضو کانال تلگرام کتاب فارسی شوید

دانلود رمان در انبوه شهرها

2 آذر 1394
بدون نظر

برتوت برشت، مردی که ژان پل سارتر (فیلسوف و رمان‌نویس فرانسوی) او را بی‌شک بزرگترین نمایشنامه نویس معاصر خوانده، شاعری که تئاتر اروپا را تحت تاثیر قرار داده و نوآوری که هنر تئاتر را دگرگون کرده و راه‌های تازه شگفت به روی نویسنده و بازیگر و تماشاگر گشوده است. او که بعدها بزرگترین نمایشنامه نویس آلمان پس از جنگ نازیها شد، در دهم فوریه ۱۸۹۸ در شهر باستانی آگسبورگ در جنوب آلمان که آن زمان جزو پادشاهی باواریا به شمار می‌رفت، دیده به جهان گشود. مادرش اهل جنگل سیاه و پدرش کارخانه داری سرشناس بود. هنگامی که برتوت زاده شد، خانوادهاش در زمره افراد مرفه آگسبورگ به شمار می‌رفتند. سرنوشت چنین می‌خواست که برشت مسیر دیگری را در زندگی انتخاب کند. مناسبات خانواده‌اش برای او دلپذیر نبود، خیلی زود با اندیشه‌ها، تصورات و قید و بندهای کهنه و فرسوده خانواده خود به مخالفت برخواست. (بیشتر…)

دانلود رمان در انبوه شهرها

دانلود کتاب جزیره‌ای در توفان

1 آذر 1394
بدون نظر

جزیره‌ای در طوفان که در سال ۱۹۲۰ در پاریس انتشار یافت، یکی از دو داستانی است که رومن رولان در دوران جنگ جهانی اول به رشته تحریر درآورده است و یک حادثه واقعی یعنی انهدام کلیسای سن ژروه پاریس توسط بمب افکن‌های آلمان در غروب روز ۲۹ مارس ۱۹۱۸ که ۷۵ کشته و تعداد زیادی زخمی بجا گذاشت، الهام بخش این داستان غم انگیز بوده است. در پرتو این داستان کوتاه می‌توان وضع فرانسه را در چهارمین سال جنگ اجمالا مشاهده نمود. سالی آکنده از یأس و نفرت و سرخوردگی و فقر و ترس و تهدید.
شخصیت‌های اصلی داستان نمایندگان نسلی هستند که قربانی اصلی جنگ هستند. (بیشتر…)

دانلود کتاب جزیره‌ای در توفان

دانلود رمان فروشنده

14 آبان 1393
بدون نظر

برنارد مالامد نویسنده آمریکایی، به پرسشی که درباره درون‌مایه اصلی داستان‌هایش از او می‌شود، جواب می‌دهد؛ «من تمامی آثارم را وقف انسان کرده‌ام و این شرط اساسی هر کار هنری است. احترام به انسان جان مایه اصلی نوشته‌های من اتس. اگر شما برای انسان احترام قائل نشوید، نمی‌توانید به کار من احترام بگذارید. من با قلم خود از انسان دقاع می‌کنم، در داستان «فروشنده» بار دیگر به محله‌های فقیرزده و عقب مانده بروکلین نیویورک باز می‌گردد تا آنچه را که به دوران کودکی و نوجوانی‌اش از این محله‌ها در ذهنش ثبت کرده است با بیانی ساده و ظریف به تصویر کشد و بدین‌سان با قلمش از انسان دفاع کند. (بیشتر…)

دانلود رمان فروشنده

دانلود رمان شبکه بی‌رحم

10 مهر 1392
بدون نظر

توماس لئو کلنسی جونیور، نویسنده آمریکایی است که بیشتر بخاطر نگارش جزئیات تکنیکی طرح‌های داستانی جاسوسی و فنون نظامی مربوط به دوران جنگ سرد و پیامدهای پس از آن، شناخته شده است. توماس کلنسی، در بالتیمور ایالت مریلند متولد شد و از دانشگاه لویولا تاوسن و در رشته زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۹۸۴ نخستین رمان خود را به نام «شکار اکتبر سرخ» نوشت که خیلی زود به کتابی پرفروش تبدیل شد.
کلنسی در همان سال، دومین اثر خود را با نام «آغاز طوفان سرخ» منتشر کرد. کتاب‌های غیر داستانی او در خصوص جنگ‌افزارها و طرح‌های نظامی نیز مورد توجه قرار گرفت. موفقیت‌های او در حرفه‌اش به حدی بوده است که مجوز رفت و آمد به مراکز نظامی و دسترسی به برخی اطلاعات محرمانه مرتبط با فناوری‌های نظامی، از سوی مقامات ارشد نظامی ایالات متحده به او داده شد!
کلنسی خود را تأثیر پذیرفته از فردریک فورسایت می‌داند. کلنسی در سال ۱۹۹۶ به همراه همکارانش شرکت توسعه دهنده بازی‌های کامپیوتری توفان سرخ (Red Storm Entertainment) را بنیان گذاشت. شرکت او به تولید بازی‌های نظامی و جاسوسی که نگارش طرح‌های داستانی آنها را خود بر عهده داشت، می‌پرداخت.
پس از مدتی شرکت UbiSoft شرکت او را خرید. پس از آن نیز یوبی‌سافت همچنان از طرح‌های داستانی کلنسی و نیز نام تام کلنسی در بازی‌های زیادی مانند اسپلینتر سل تام کلنسی؛ مأمور دو جانبه و هاکس استفاده کرده است.
اثر حاضر با نام «شبکه بی‌رحم» نیز یکی از رمان‌های توماس لئو کلنسی می‌باشد. (بیشتر…)

دانلود رمان شبکه بی‌رحم

دانلود کتاب به کودکی که هرگز زاده نشد

13 شهریور 1392
بدون نظر

کتاب «به کودکی که هرگز زاده نشد»، نام رمانی به زبان ایتالیایی از اوریانا فالاچی‏، نویسنده و خبرنگار ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد. این کتاب با زاویه دید اول شخص و در قالب نامه‌‌ای از راوی داستان، یک زن جوان که گویا خود فالاچی است، با جنینی که در رحم خود دارد، نوشته شده که فرزند نازاده‌اش را از مصیبت‌های دنیا و بی‌رحمی آن آگاه می‌کند.
این کتاب تا ژانویه ۲۰۰۷ بیش از ۴ میلیون نسخه (بدون احتساب کپی‌ها) فروش داشته است. این کتاب نخستین بار در سال ۲۵۳۶ شاهنشاهی با عنوان «به کودکی که هرگز زاده نشد» توسط مانی ارژنگی به فارسی ترجمه و توسط مؤسسه انتشارات امیرکبیر در ایران منتشر شد.
دومین ترجمه کتاب با عنوان «نامه به کودکی که هرگز متولد نشد»، توسط ویدا مشفق به فارسی ترجمه شد و انتشارات جاویدان آن را در سال ۱۳۵۵ منتشر کرد. در سال ۱۳۸۲ یغما گلرویی ترجمه چهارم این کتاب را انجام داد و انتشارات دارینوش آن را به چاپ رساند. (بیشتر…)

دانلود کتاب به کودکی که هرگز زاده نشد

دانلود رمان کالیگولا

20 تیر 1392
یک نظر

کالیگولا، نام امپراتوری است که در سال ۳۸ پس از میلاد در رم حکومت می‌کرد. زندگی این امپراتور پس از مرگ خواهر و معشوقه‌اش در وسیلا کاملا تغییر می‌کند. کالیگولا همچنین عنوان نمایشنامه‌ای است که آلبر کامو آن را براساس داستان این امپراتور به رشته تحریر درآورد. براساس آنچه در نمایشنامه آمده سرگذشت کالیگولا کاملا متکی بر اسناد تاریخی است. (بیشتر…)

دانلود رمان کالیگولا

دانلود کتاب زنان کوچک

2 فروردین 1392
یک نظر

«زنان کوچک» داستان معروف چهار خواهر یعنی مگ، جو، آمی و بت می باشد. این دخترها در غیاب پدرشان آقای مارچ، که به عنوان کشیش به جنگ رفته است (جنگ های داخلی آمریکا) با انواع و اقسام ناملایمات زندگی و فقر رو به رو هستند. ولی به یاری عشق و راهنمایی مادرانه خانم مارچ، نه تنها به این ناملایمات فائق می آیند، بلکه از تفریحات و سرگرمی های ساده و کوچک خود نهایت لذت را می برند … . (بیشتر…)

دانلود کتاب زنان کوچک

دانلود رمان تاریخ یک جنایت

26 اسفند 1391
بدون نظر

«ویکتور هوگو» نویسنده نامدار فرانسوی در کتاب تاریخ یک جنایت در قالب داستان به بررسی اوضاع و احوال کشور فرانسه می پردازد. این اثر برگرفته از طبیعت و خلق و خوی یک نویسنده فرانسوی است که با در نظر گرفتن شرایط و اوضاع عجیب آن وقت کشور فرانسه کتاب تاریخ یک جنایت را می نگارد. با این حال این اثر به خوبی می تواند بازتابی از خلقیات ویکتور هوگو باشد. (بیشتر…)

دانلود رمان تاریخ یک جنایت

دانلود رمان زیارت

13 اسفند 1391
بدون نظر

رمان زیارت، داستان یک سفر واقعی است که کوئلیو پس از آن همه سال ماجراجویی، برای تکمیل آخرین فعالیت مورد علاقه اش (جادوگری) اقدام به آن می کند. شگفتا که همین سفر، مسیر زندگی او را به کلی تغییر می دهد، انقلابی در عمق روحش بوجود می آورد و او را در آغاز راه تازه ای قرار می دهد که اکنون بعد از گذشت حدود دو دهه، همچنان رهرو پرتکاپوی آنست! دستاورد سفرش شناختی است که از مفاهیم اصیل و بنیادین زندگی پیدا کرده و بر مبنای این آگاهی تازه، قدرت آفرینندگی خود را در عرصه نویسندگی چنان پرورش داده که به سهم خود، بخشی از زیباترین و ماندگارترین آثار ادبی عصر کنونی را پدید آورده است. (بیشتر…)

دانلود رمان زیارت

دانلود رمان مردان کوچک

21 بهمن 1391
بدون نظر

لوییزا می آلکات رمان ‌نویس آمریکایی است که به سبب رمان ‌های زنان کوچک، مردان کوچک و پسران جو مشهور است، زنان کوچک حول موضوعات خانه خانواده الکات، ارکارد هوس در کنکورد، ماساچوست نوشته شده که بر مبنای زندگی واقعی نویسنده و سه خواهرش است، رمان مردان کوچک هم نوشته این نویسنده می باشد که پس از انتشار رمان زنان کوچک که یکی از اثر های ماندگار این رمان نویس آمریکایی است منتشر شد. (بیشتر…)

دانلود رمان مردان کوچک