کانال تلگرام

عضو کانال تلگرام کتاب فارسی شوید

معرفی کتاب مسئولیت شناسی

27 شهریور 1394
بدون نظر

هر انسان عاقلی از زمانی که به بلوغ می‌رسد او را «مکلف» می‌نامند. مکلف یعنی کسی که از سوی خدای متعال مسئولیت‌هایی بر دوش او نهاده شده است. تمام فقه و اصول فقه، حول محور «حق الطاعه» یا «رابطه عبد با مولی» می‌چرخد و در واقع بیان کننده مسئولیت هر انسانی به عنوان «عبد» در برابر خدای متعال به عنوان «مولای حقیقی» است. رابطه حق و تکلیف و اینکه هر حقی تکلیفی را به دنبال داشته و هر تکلیفی نیز حقوقی را پدید می‌آورد اینگونه مباحث همه به نوعی بیان کننده مسئولیت انسان در برابر خدای متعال و در برابر جامعه هستند. مسئولیت انسان نسبت به بدن و سرنوشت خود و نیز مسئولیت او در برابر محیط زیست بخشی دیگر از این مبحث مهم بشمار می‌روند. (بیشتر…)

معرفی کتاب مسئولیت شناسی

معرفی کتاب سبک زندگی عاقلانه و زیرکانه

28 اردیبهشت 1394
۲ نظر

سبک زندگی (life style)، شیوه رفتار فردی و اجتماعی است که همیشه با توجه به الگوهای فکری – فرهنگی مورد نظر نخبگان و فرزانگان بوده است.
در جامعۀ ما با توجه به حضور استعمار از قرن ۱۲ هجری و اثرگذاری بر فرهنگ این مرز و بوم، تلفیقی از سبک زندگی اسلامی و غربی دیده می‌شود که بر محور «فردگرایی» استوار است، چنان‌که بارها در گفتگوهای روزمرّه شنیده‌ایم که بی‌اعتنا به مشکلات دیگران گفته می‌شود: این مشکل شماست! (that’s your problem) (بیشتر…)

معرفی کتاب سبک زندگی عاقلانه و زیرکانه