کانال تلگرام

عضو کانال تلگرام کتاب فارسی شوید

دانلود کتاب روح سرگردان

12 مرداد 1392
یک نظر

مقدمه (درباره نویسنده)

آرتور سی. کلارک در سال ۱۹۱۷ در سامرست انگلستان به دنیا آمد و در رشته ریاضی – فیزیک فارغ‌التحصیل شد. او برای مدتی رئیس انجمن فضایی انگلستان، عضو افتخاری آکادمی نجوم و انجمن سلطنتی نجوم و تعداد زیادی از سازمان‌های علمی بوده است. او در حقیقت دانشمندی برجسته بوده که در زمینه رادار و نظر به قرار دادن ماهواره‌ها در مدار زمین پیشتاز و سرآمد دیگر دانشمندان معاصر بوده است.
او تاکنون کتاب‌های زیادی تألیف نموده که تعدادی از آنها برنده جوایز بین‌المللی شده‌اند. تعدادی از کتاب‌های او عبارتند از: «ملاقات با راما»، «اودیسه ۲۰۰۱»، «اودیسه ۲۰۱۰»، «اودیسه ۲۰۶۰»، «پایان طفولیت»، «شهر و ستاره‌ها»، «شن‌های مریخ»، «سفر اکتشافی به زمین» و … .
او علاوه بر داستان‌های علمی – تخیلی در زمینه علوم و اکتشافات دریایی‌اش هم کتاب‌هایی دارد. در ضمن براساس کتاب‌های او تاکنون فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بسیاری تهیه شده است. او در جریان تحولات فکری‌اش و دوری از فرهنگ غرب، به سریلانکا هجرت کرده و از سال ۱۹۵۶ در آنجا اقامت کرد.
در پایان این نکته را ضروری می‌دانم که تاریخ نگارش این اثر مربوط به دهه پنجاه و شصت میلادی می‌باشد. تعدادی از پیش‌بینی‌های علمی او تاکنون به حقیقت پیوسته‌اند، پیش‌بینی‌هایی که شاید از نظر خواننده عادی جلوه کند لذا خواهشمند است خودتان را به دوران چند دهه قبل برگردانید تا اهمیت این داستان‌ها را درک کنید.
این کتاب از اوائل تألیف این نویسنده است و زمینه‌ساز موفقیت او در گروه کتاب‌های علمی – تخیلی کلاسیک می‌باشد.

کتاب روح سرگردان، شامل ۱۵ داستان می‌باشد؛ (بیشتر…)

دانلود کتاب روح سرگردان