کانال تلگرام

عضو کانال تلگرام کتاب فارسی شوید

دانلود کتاب سیری در تاریخ فلسطین

2 فروردین 1393
یک نظر

پس از وقوع جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸، در موافقت‌نامه‌های آتش‌بس موقت بین اسرائیل و کشورهای عرب همسایه آن، هیچ‌گاه از فلسطین به عنوان یک سرزمین مجزا، نامی برده نشد. در این موافقت‌نامه‌ها، فلسطین بین اسرائیل، مصر، سوریه و اردن تقسیم شد. اسرائیل علاوه بر مناطقی که سازمان ملل متحد تقسیم‌بندی کرده بود ۲۶ درصد از سرزمین‌های غرب رود اردن را نیز تصرف کرد.
بیت‌المقدس به دو بخش تقسیم شد و بخش‌های شرقی اردن از جمله شهرهای باستانی و اسرائیل بخش غربی و مصر نیز باریکه غزّه را در اختیار گرفت.
این کتاب به بررسی تاریخ فلسطین از آغاز شکل‌گیری تا پایان سال ۲۰۰۳ می‌پردازد. (بیشتر…)

دانلود کتاب سیری در تاریخ فلسطین

دانلود کتاب گفتنی های تاریخ

11 بهمن 1391
بدون نظر

تاریخ عبارت است از بیان وقایع و حوادثی که در دوره زندگی بشر روی داده است و در آن فراز و نشیت ها، شکست و پیروزی ها، تلخی و شیرینی ها را به خواننده عرضه دارد. چنانکه گویی خویشتن را با آنان و حوادثی که اتفاق افتاده هم عصر و همگام می پندارد. حضرت علی (ع) در این مورد چنین می فرمایند: اگر چه من عمر دراز نکردم، مانند عمر کسانیکه پیش از من بودند، ولی در کارهای ایشان نظر کردم و در اخبارشان اندیشه نمودم، در بازمانده هایشان سیر کردم چنانکه مانند یکی از آنان گردیدم. بلکه به سبب آنچه از کارهای آن ها به من رسیده چنان شدم که گویی من با اول تا آخرشان زندگی کرده ام … . (بیشتر…)

دانلود کتاب گفتنی های تاریخ