کانال تلگرام

عضو کانال تلگرام کتاب فارسی شوید

دانلود کتاب ماجراهای شرلوک هلمز – عینک طلایی

6 بهمن 1391
یک نظر

شرلوک هلمز یک شخصیت فوق العاده زیرک، کارآگاهی خصوصی که از تمام نقاط دنیا برای حل معما غیرمعمول و پیچیده نزد او می آیند و از او چاره می جویند.
بد نیست بدانید دایره المعارف داستان های پلیسی شرلوک هلمز را بزرگترین کارآگاه در عرصه ادبیات و احتمالا مشهور ترین مخلوق ادبی همه اعصار خوانده است.
خالق شرلوک هلمز، سر آرتور کانن دویل، طبیب و نویسنده اسکاتلندی در دانشگاه ادنبورگ، به تحصیل پرداخت. او نویسنده پرکاری است و آثار بسیار متنوعی دارد. علاوه بر داستان های شرلوک هلمز (حدود ۶۰ داستان کوتاه و چهار رمان)، وی تعداد قابل توجهی رمان تاریخی، کتاب تاریخ از جمله کتاب مفصلی درباره بوئرها در افریقا جنوبی، و کتاب هایی درباره احضار روح (که در اواخر عمر خود سخت به آن معتقد شده بود) تألیف کرده است.
و اما مخصری درباره شرلوک هلمز؛ در داستان هایی، کانن دویل به کودکی و نوجوانی شرلوک هلمز اشاره می کند: شرلوک هلمز در ۶ ژانویه ۱۸۵۴ در روستایی به نام مای کرافت (که اتفاقا نام برادر بزرگتر او هم هست) در ایالت یور کشایر انگلستان به دنیا می آید. وقتی بزرگ می شود به دانشگاه آکسفورد می رود و اولین معمای جنایی خود را هنگامی بیست ساله و دانشجو است، حل می کند. او حتی از خالق و نویسنده داستان های خود مشهورتر و محبوب تر شد، اما چرا؟! او با روش استدلال و استنتاج منحصر به فرد خود، طوری معما را حل می کند که حتی پلیس انگلستان را هم به تعجب وا می دارد. او با تنها دوست خود، یعنی دکتر جان واتسن در ساختمان پلاک ۲۲۱ خیابان بیکر در لندن زندگی می کند. دکتر واتسن خاطرات خود و شرلوک هلمز را در طی حل پرونده ها به رشته تحریر می کشد. داستان های شرلوک هلمز نه از زبان نویسنده، بلکه از زبان دکتر واتسن نقل می شوند، همچنین دکتر واتسن در حل پرونده ها به شرلوک هلمز کمک می کند، و دستیار خوبی برای اوست. دکتر واتسن (پزشک بازنشسته) فردی معمولی است و هدف نویسنده از خلق شخصیت او در کنار شرلوک هلمز، نشان دادن و برجسته سازی هوش و ذکاوت فوق العاده دوست و مصاحبش است.
لازم به ذکر است که این داستان خلاصه نسخه اصلی است. (بیشتر…)

دانلود کتاب ماجراهای شرلوک هلمز – عینک طلایی