کانال تلگرام

عضو کانال تلگرام کتاب فارسی شوید

دانلود کتاب اضطراب جدایی

28 آبان 1392
بدون نظر

اغلب کودکان شیرخوار، هنگام روبرو شدن با افراد نا آشنا و غریبه بطور ناگهانی دچار اضطراب می‌شوند. شاید متعجب شوید اگر کودکتان از شخصی که به او لبخند می‌زند، دوری کند و آشفته شود و ندانید که روش برخورد صحیح چیست. شاید نگران تنها گذاشتن او با مربی و یا پرستاران شوید. ولی باید بدانید که والدین نقش بسیار مهمی در کمک به کودکان خود در سازگاری آنها با تجربیات جدید دارند. این اطلاعات به شما در شناخت اضطراب جدایی و دادن احساس امنیت به فرزندتان کمک می‌کند. (بیشتر…)

دانلود کتاب اضطراب جدایی

دانلود کتاب تعیین مرزهای شخصی

26 مهر 1392
بدون نظر

آیا شما در ذهن خود اصول و قواعدی برای نحوه رفتار دیگران با خود دارید؟
آیا می‌توانید هنگامی که کسی این اصول را زیر پا گذاشت، ناراحتی خود را بیان کنید؟
آیا قادرید وقتی انتظاری از شما دارند و شما نمی‌خواهید یا نمی‌توانید آن را انجام دهید، با آن مخالفت کنید؟
آیا احساس می‌کنید کنترل زندگی از دستانتان خارج است؟
آیا احساس می‌کنید دیگران مدام از شما سوء استفاده کرده و حقوق شما را زیر پا می‌گذارند؟
اگر دچار چنین احساسی هستید بی‌تردید شما تاکنون هیچ‌گونه مرزی میان خود و سایرین تعیین نکرده‌اید و یا از مرزهای تعیین شده متزلزلی برخوردار هستید. (بیشتر…)

دانلود کتاب تعیین مرزهای شخصی

دانلود کتاب اختلال رفتاری

18 مهر 1392
بدون نظر

واژه خشونت، باعث ایجاد احساسی ناخوشایند در افرادی می‌شود که طی دوران کودکی، مورد تمسخر و بی‌توجهی همبازی‌ها یا همکلاسی‌های خود قرار گرفته‌اند. تمسخری ساده، ممکن است منجر به واکنش شدیدی شود که دامنه آن از اهانتی لفظی تا خشونت فیزیکی، متغیر است. بررسی پدیده خشونت، اهمیت غیرقابل انکاری برای والدینی دارد که یک یا چند فرزند آنها خشونت‌گرا و یا قربانی خشونت هستند. گروه سنی این کودکان ممکن است ۲ تا ۳ ساله، نوجوان و یا بین این سنین باشد.
کودکان خشونت‌گرا، سعی می‌کنند از طریق خشونت فیزیکی یا لفظی، بر کودکان دیگر مسلط شوند. آنها ممکن است عصبانی، نگران، آزرده و ناامید از خود باشند. اما قادر به برخورد با این احساسات نبوده و یا رفتارهای خشونت آمیز را از الگوهای شخصیتی خاصی آموخته باشند. آنها برای خروج از وضعیت نامطلوب روحی خود، از خشونت لفظی یا فیزیکی استفاده کرده و دیگران را آزار می‌دهند. متأسفانه، کودکان خشن، تیزهوشی شگفت آوری در انتخاب قربانیان خود دارند. آنها معمولا قربانیان خود را از میان افراد منزوی، بی‌نام و نشان و آسیب پذیر انتخاب می‌کنند. خشونت می‌تواند موجب بروز حوادث فاجعه آمیزی در میان کودکان شود.
کتاب حاضر مسئله اختلال رفتاری کودکان را تشریح خواهد کرد. (بیشتر…)

دانلود کتاب اختلال رفتاری

دانلود کتاب ترتیب تولد و شخصیت

14 مهر 1392
بدون نظر

ترتیب تولد به عنوان رتبه فرد در میان خواهران یا برادرانش تعریف می‌شود. بدین معنی که فرد چندمین فرزند خانواده است. اغلب اعتقاد بر تأثیر عمیق و پایدار ترتیب تولد بر رشد روانی اشخاص وجود دارد. این ادعا بطور پیوسته توسط پژوهشگران به چالش کشیده می‌شود. ترتیب تولد نقش قوی در روانشناسی و فرهنگ عامه دارد. بزرگتر یا کوچکتر بودن از خواهر برادرها و قرار گرفتن در معرض نگرش‌های متفاوت والدین، شرایط کودکی متفاوتی را به بار می‌آورند که به تعیین شخصیت کمک می‌کنند.
دکتر آدلر دوست داشت شنوندگان سخنرانی و میهمانان شام را با حدس زدن ترتیب تولد فرد بر اساس رفتار وی متعجب سازد. او درباره چهار موقعیت نوشت: فرزند اول، فرزند دوم، فرزند آخر و تک فرزند.
این کتاب علاوه بر تشریح شخصیت فرزندان در موقعیت‌های مختلف، به ارتباط ترتیب تولد و ازدواج نیز پرداخته است. (بیشتر…)

دانلود کتاب ترتیب تولد و شخصیت

دانلود کتاب تیپ شخصیتی و همسرگزینی

4 مهر 1392
بدون نظر

تیپ شخصیتی، به اشخاصی اشاره می‌کند که چندین صفت یا ویژگی مشترک دارند. در حالت غیر رسمی ممکن است خود شما در ارتباط با تیپ شخصیتی طبقاتی را در ذهن داشته باشید. اگر بخواهیم هر یک از این تیپ‌های غیر رسمی را تعریف کنیم، برای هر یک از آنها مجموعه‌ای از ویژگی‌های متفاوت را در نظر خواهیم گرفت.
در طول سالیان طولانی، روانشناسان برای طبقه‌بندی شخصیت‌ها به انواع تیپ‌ها، روش‌های بسیاری را مطرح کرده‌اند. مثلا؛ روانشناس سوئیسی «کارل یونگ» بر این باور بود که مردم یا درون‌گرا هستند و یا برون‌گرا. اشخاص برون‌گرا پررو و معاشرتی هستند و به بیرون خود توجه دارند. اما اشخاص درون‌گرا، خجالتی و تودار هستند. بطور کلی این طبقه‌بندی‌ها ناکافی هستند و نمی‌توانند تفاوت‌های شخصیتی را نشان بدهند. به همین دلیل درجه‌بندی مردم بر پایه فهرستی از ویژگی‌ها، در مقایسه با طبقه‌بندی آنها به دو یا سه تیپ شخصیتی، اطلاعات بیشتری را در اختیار می‌گذارد.
در این کتاب به بیان انواع تیپ‌های شخصیتی اشاره خواهد شد که مهمترین کاربرد شناخت آنها در انتخاب همسر ظهور دارد. (بیشتر…)

دانلود کتاب تیپ شخصیتی و همسرگزینی

دانلود کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان

1 مهر 1392
بدون نظر

با فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس، یکی از دغدغه‌های والدین نحوه رسیدگی به تکالیف درسی کودکانشان می‌باشد، کتاب حاضر به بررسی این موضوع و موارد دیگر از دیدگاه شهید بهشتی می‌پردازد که در دو نسخه اندروید و pdf در منتشر شده است.

عناوین اصلی کتاب «نقش آزادی در تربیت کودکان»؛
– نقش آزادى در تربیت کودکان
– تکلیف الهى
– معناى تکلیف
– تضادّ دو نسل
– تعلیم و تربیت
– آموزش و پرورش فکرى کودکان (بیشتر…)

دانلود کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان

دانلود چکیده کتاب انسان شناسی و خودشناسی

11 شهریور 1392
بدون نظر

مقدمه
انسان باید بی‌مهابا در مطالعه و تحقیق و بهره‌گیری از تجربیات دیگران باشد و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکند. ولی هر چیزی را باید از خودش بخواهد و هر سؤالی را از خودش بپرسد و هر جوابی را نیز از ندای درونیش بشنود.
و بقول اریک فروم:

هدف بشر باید باز کردن طومار نیروهای بالقوه خودش باشد نه بدست آوردن و روی هم انباشتن کالا و ثروت.

امرسون گفت:

اشیاء بر انسان سوارند و می‌تازند.

و همچنین اریک فروم گفته است که:

انسان اشیاء را بت خود کرده است و بت‌هایی را پرستش می‌کند که توانایی نابود کردن او را دارند. اگر عشق به زندگی در بیشتر انسان‌ها کمرنگ شود، نابودی نسل بشر احتمالی واقعی خواهد بود.

پس بیائید انسان و علل و ریشۀ رنج‌های او را بشناسیم و برای نجاتش چاره‌ای بیاندیشیم.
از طرفی دیگر انسان برای شناخت هستی و خداوند نخست باید خودش را بشناسد. و برای اینکار باید انسان را بشناسد. یعنی از نیازهای و ویژگی‌های انسان آگاهی‌های لازم و کافی داشته باشد. در واقع همه شناخت‌های قابل حصول توسط هر شخصی بستگی به این دارد که وی تا چه اندازه خودش و انسان را بشناسد. فهم و شناخت نتیجه شهود و یک احساس درونیست و مقوله‌ای کاملا متفاوت از دانش اندوزی است. به عنوان مثال آلبرت انیشتن نیز راز کامیانی خود را شهود باطنی اعلام کرده بود. (بیشتر…)

دانلود چکیده کتاب انسان شناسی و خودشناسی

دانلود کتاب قضاوت‌های اخلاقی

30 مرداد 1392
بدون نظر

آیا می‌دانید از نظر تفکر اخلاقی در چه سطحی قرار دارید؟
لورنس کلبرگ، (Lawrence Kohlberg) به اخلاق به عنوان یکی از عوامل مهم رشد فکری و روانی انسان نگریسته است. کلبرگ با بررسی و تحقیق فراوان، دریافت که استدلال اخلاقی افراد بسته به رشد اخلاقی شان متفاوت است. طبق نظر او تفکر اخلاقی طی مراحل و سطوح مختلفی رشد می‌کند.
تئوری او بر اساس عقیده سقراط که گفت: «عدالت غایت هر استدلال اخلاقی است» در حوزه استدلال اخلاقی به کار بست. روش او چنین بود که با ارائه محدودیت‌های اخلاقی در قالب داستان، تلاش کرد مراحل جهان شمول در رشد قضاوت اخلاقی را مشخص نماید.
برای مثال، در یکی از این داستان‌ها همسر مردی در حال مرگ است و نیاز به دارویی دارد که مرد استطاعت خرید آن را ندارد. مرد از داروساز تقاضا می‌کند آن دارو را ارزان‌تر به او بفروشد. وقتی داروساز امتناع می‌کند مرد تصمیم می‌گیرد، دارو را بدزدد! از آزمودنی‌ها خواسته می‌شود درباره عمل این مرد اظهارنظر کنند.
شما هم در این مورد به قضاوت بنشینید، تا دریابید در کدام یک از مراحل رشد اخلاقی قرار دارید. نظریه کلبرگ بیشتر قضاوت و استدلال فرد را در یک مسأله اخلاقی مورد توجه قرار داده است. (بیشتر…)

دانلود کتاب قضاوت‌های اخلاقی

دانلود کتاب چگونه از اسارت عادات بد رهایی یابیم؟

12 تیر 1392
بدون نظر

همگی ما دارای ضعف‌ها و کاستی‌هایی می‌باشیم چرا که طبیعت‌مان اینطور ایجاب می‌کند. این نقاط ضعف در تخریب حواس پنجگانه، منطق و تجارب حاصله بشریت تأثیرگذار بوده و سبب به دردسر افتادن و از دست رفتن اعتبار و احترام انسان می‌گردد. همه افراد یک سری عادات شخصی در زندگی دارند. خوب یا بد، نکته اصلی اینجا است که باید دانست این عادت‌ها چه موقعی ممکن است از کنترل خارج شده و باعث نابودی گردند. برخی از افراد قادر به تشخیص این موضوع نیستند و همین امر موجب از بین رفتن آنها می‌شود.
در این کتاب با مفیدترین روش‌های ترک عادات بد و منفی آشنا خواهید شد، با بکار بستن این روش‌ها و داشتن خواست و اراده قوی مطمئن باشید هر عادت بدی را می‌توانید ترک نمایید. (بیشتر…)

دانلود کتاب چگونه از اسارت عادات بد رهایی یابیم؟

دانلود کتاب روانشناسی مدیریت

16 فروردین 1392
بدون نظر

در مورد روانشناسی مدیریت تعاریف مختلف و حتی برداشت هایی تا حدودی متفاوت ارائه داده اند از مجموعه اشاراتی که از آنها سخن رفت می توان نتیجه گرفت که: روانشناسی مدیریت عبارت است از زمینه مطالعاتی معینی که در چهارچوب آن، رفتار مدیر و فرآیند رهبری از دیدگاه روانشناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. (بیشتر…)

دانلود کتاب روانشناسی مدیریت